Отлично представяне на наши ученици на състезанието „Убеди ме“, „Победи ме“

SONY DSC

Скъпи ученици и учители, уважаеми родители и приятели на 105. Средно училище „Атанас Далчев“,

Имаме удоволствието да Ви съобщим, че 105. СУ „Атанас Далчев“ беше представено с два отбора, с ръководител д-р Мартин Сракмаджиев, в състезанието на Нов български университет „Убеди ме“, „Победи ме“. Състезанието се проведе на 30.11.2024 г. В него взеха участие пет училища на територията на Столична община: 105 СУ „Атанас Далчев“, Втора английска езикова гимназия „Томас Джеферсън“, Националната финансово-стопанска гимназия, 18 СУ „Уилям Гладстон“ и ПГО „Княгиня Мария Луиза“. Всяко училище се представи с два отбора. Общата бройка на участниците беше 10 отбора. Единият ни отбор зае второ място в крайното класиране.

Отборът, класирал се на второ място бе в състав:

Ема Танова, Жулиян Живков, Иван Пехливанов.

Другият наш достойно представил се отбор бе в състав:

Криста Сотирова, Алек Димитров, Виктор Дюлгеров, а Алекс Банков беше резервен състезател.

По време на самото състезание бяха зададени два казуса:

Първият: Пресиан е на 17 години. Има конфликт с баща си, проявява девиантно поведение в училище. Има противообществени прояви. Майката на Пресиан е безсилна да се справи с проблемите на сина си и възпитанието му. Баща му е разочарован от него.

Вторият: Ива и Люба са съученички, но между тях възниква физически конфликт, породен от действията на Люба, която обвинява Ива, че е отправила обидни квалификации по неин адрес в интернет пространството – страницата на класа.

Всички отбори бяха от по трима човека. Двама от участниците в отбор играеха ролята на двете спорещи страни, а третият беше в ролята на медиатор.

За предложения и за разрешаването на първия и втория казус отборите разполагаха с четиридесет минути. Във втория кръг за казуса „Ива и Люба“ организаторите предоставиха нови факти, с които усложниха обстоятелствата по вземане на решения.

Всеки отбор трябваше да представи устно пред публика аргументите и позицията си след изтичането на определеното време. В първия кръг, позицията на нашия отбор в ролята на медиатор беше представена от Жулиян Живков – ученик от 12.б клас. Във втория кръг, позицията в ролята на медиатор с философски и психологически аргументи представи Ема Танова – ученичка в 12. а клас.

Целта на състезанието беше:

– да бъде повишен интересът на учениците към медиацията като алтернативен метод за решаване на спорове в ежедневието, като нова култура за справяне с конфликти в училището и обществото.

– да бъде дадена възможност за свободно, убедително и аргументирано изказване пред публика на учениците. Това е изкуство от времето Древна Елада и Римската империя.

– да бъде усвоено умение да се формулира мисълта в юридически граници.

Поздравяваме нашите ученици за отличното им представяне и им пожелаваме да успяват винаги да намират пътищата за преодоляване на противоречията, за да изградим заедно едно силно и справедливо общество!